Gezocht: Baljurk

14 maart 2018 - Dreux, Frankrijk

Deze week is weer voorbij gevlogen! Ik ben hier echt mijn weg aan het vinden en ik probeer te genieten van elke moment, dus ja, dan gaat het vooruit!

Vrijdag ben ik in alle vroegte op de trein gesprongen! Het was hoog tijd voor een bezoekje aan Versailles!
Aangezien het meeste in Frankrijk gratis toegankelijk is voor -25 jarige, was ik op een mum van tijd het kasteel binnen. In een opwelling van overmoed koos ik voor de Franse audiogids (dit heb ik me in bepaalde kamers beklaagd) en begon ik aan de tocht.
Hoe magnifique!! De plafonds, de stoffen, de beelden, de schilderijen,.. Alles is er zo koninklijk! Wat heb ik genoten van al die pracht en praal!
Ik probeerde me voor te stellen in een jurk, wandelend door de gangen, zoals Marie-Antoinette en vele Louis me voor gingen. Het is niet te vatten dat zij daar echt ook gewandeld hebben, hun leven hebben geleefd, onvoorstelbaar!!
De tuinen heb ik niet bezocht wegens het zeer slechte weer, maar een volgend bezoekje bij wat mooier weer staat al vast!
Toe ik terug op de binnenplaats kwam kon ik mijn ogen niet geloven: een wachtrij van aan het begin van het kasteel tot op straat! Ik heb zo een geluk gehad dat op het vroege ochtenduur nog niet veel mensen zich waagde aan een bezoek!

In het weekend heb ik gewerkt, maar daarover heb ik niets speciaal te vertellen aangezien ik letterlijk drie patiënten heb gezien op 24u.. Niet echt ideaal..

Gisteren echter is mijn stagebegeleidster langsgekomen. We hadden om 10 uur een afspraak met de hoofdvroedvrouw om een evaluatiegesprek te doen (stress), maar ik kan jullie al meedelen dat iedereen hier zeer tevreden is van mij en dat ze het een goede stage noemen! Wat was ik blij!!
De rest van de dag hebben we nog wat schoolwerk overlopen, gewandeld door Dreux, de bibliotheek en kerk bezocht, gegeten, gedronken en veeel gebabbeld. Niet alleen over vroedkunde, maar ook over onze families, over reizen, over verder studeren en nog veel meer! Al bij al een zeer aangename en helemaal geen stressvolle dag!

Vandaag zijn we de veertiende. Dit betekend: nog 2 maanden tot mijn verjaardag, nog een week en het is lente, nog zes shiften en 12 dagen en het zit er hier op. Ongelooflijk hoe snel de stage voorbij is gegaan! Ik ben er ook van overtuigd dat de laatste dagen voorbij gaan vliegen aangezien ik nu start met nachtshiften.

Ik kijk al uit om terug naar huis te komen, maar eerst nog wat bevallingen, Franse woordjes en alleenmomentjes!!

Bises
Hannah

1. Pipa:
    14 maart 2018
    Leuk verhaal, Hannah. Nog even volhouden en je bent weer thuis!
  2. Opi:
    14 maart 2018
    Zeer vlotte en aangename schrijfstijl, Hannah! En zo leven we je uitstapjes en ervaringen met je mee !
    Met Pasen genieten we samen van een mand verhalen en foto's!
  3. Hannah:
    15 maart 2018
    Lieve Pipa en Opi, ik kan niet wachten!! En bedankt voor het compliment opi! :D
    Dikke kus!!
  4. Meg:
    16 maart 2018
    Super om je door het kasteel va Versailles te ZIEN ronddwalen....nog enkele dagen glibberige kindjes pakken! Amuse-toi bien!👶👶👶