Gezocht: Eten

21 februari 2018 - Dreux, Frankrijk

Het was een zalig weekend!

Het begon met het uitkuisen van mijn koelkast. Ik had alles opgegeten aangezien ik even niet thuis ging zijn en dit leek me dan een logisch gevolg. (Ik had er echter niet op gerekend dat ik na mijn terugkomst geen tijd ging hebben om te winkelen en ik dus de voorbije twee dagen geleefd heb op rijstkoeken en pindakaas).

Na een reis van zeven uur kwam ik dolgelukkig in de armen terecht van mama en pipa! Drie volle dagen genieten van thuis zijn, van de katten, van de zussen, van de vertrouwde omgeving, van mijn tweepersoonsbed, van mijn koude kamer die niet naar eten ruikt als ik in bed kruip en nog veel meer!

Vrijdag had ik al het gevoel dat ik nooit was weggeweest en niet meer weg ging gaan, maar mijn hoofd, en GSM, herhaalde keer op keer dat ik maandag weer weg moest, dus er was geen ontsnappen aan.

Na een weekend vol concertmuziek van de pipa, heerlijke genietmomentjes met het gezin en rijden op Second het paard (met stijve benen en blauwe plekken als gevolg) vertrok ik maandagnamiddag, met een beetje pijn in het hart, naar huis.

De voorbije twee werkdagen waren interessant, voldoeninggevend en vermoeiend. Ik heb een goed contact met de vroedvrouwen en dankzij de consultaties heb ik de artsen wat beter leren kennen en ook de dossiers en het Frans kennen minder geheimen voor mij. Dit alles zorgt voor leuke, soms moeizame, maar daardoor ook grappige momenten. Ik heb door dat ik echt niet zo verlegen en onzeker moet zijn en probeer echt gewoon te genieten. Het vermoeiende is dat ik weer twaalf uren werk en continu Frans hoor en spreek, maar dit zal wel snel beteren.

Gisteren begon direct met een mooie bevalling, wat altijd een goed begin is, en ik heb ook mijn eerste hechting gezet (misschien niet het fijnste beeld, maar wel een belangrijke vooruitgang voor mij)!

Ik zie ze zitten, de komende vijf weken. Ik voel dat het goed komt! :D

Bisous!

Hannah

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Margriet:
    21 februari 2018
    haha,dat ken ik,thuis komen met een hongertje maar bijna niets in de voorraad.Zo een bevalling moet telkens wel een belevenis zijn.Bisous de ta tante Margriet
  2. Opi:
    21 februari 2018
    Nog maar vijf weken. Je gaat nog spijt hebben als ze om. zijn...
    Dikke kus van O en O
  3. Opi:
    21 februari 2018
    Een mooie bevalling is altijd een goed begin.... van liefst ook mooie jaren! Stuur eens een foto van een fijnste hechting? Succes verder, en denk aan je lijn met al die koekjes!
  4. Andreas:
    22 februari 2018
    Goed om te lezen dat je Dreux je 'thuis' noemt ondertussen. Een belangrijke stap!