Gezocht: Herinneringen

7 maart 2018 - Dreux, Frankrijk

Jaja, zaterdag was het zo ver: een dagje Chartres!
Toen ik vertrok regende het en had ik er niet echt een goed oog op, maar gelukkig kwam de zon tegen de middag toch tevoorschijn.
Het was super om hier terug te zijn! In de 11de klas (5de middelbaar) hebben we een studiereis gehad naar Chartres en hebben we een hele week de kathedraal zitten bestuderen en tekenen. Vreemd genoeg voelde het hierdoor een beetje als thuiskomen.
Ik herkende de straten die we hadden gelopen, de weg naar de camping, het winkeltje waar we af en toe iets kochten, het pannenkoekenhuis en het couscous-restaurant, de winkelstraat die we nooit bezocht hebben,.. Het was er nog allemaal!
Ik heb ook deze keer genoten van de kleine straatjes en het rustgevende gevoel van de kathedraal. Meer ga ik hierover niet vertellen, maar je kan de fotoreportage bekijken, aangezien mama vindt dat ik te weinig foto's post.

Ondertussen heb ik er weer twee werkdagen op zitten. Het waren geen gemakkelijke dagen in verband met overleven. Hiermee bedoel ik dat ik inkopen was vergeten doen waardoor ik twee dagen heb geleefd op een pak rijstkoeken, een half gedroogd worstje, een beetje kaas, wat fruit, drie eitjes en een paar wortelen. Gelukkig kon ik in het ziekenhuis rekenen op wat aanvulling van deze magere maaltijden!

Op vroedkundig vlak gaat het super!
Hoe meer bevallingen ik doe, hoe meer alle handelingen in mijn vingers komen. Hierdoor kan ik steeds nieuwe dingen toevoegen aan de routinehandelingen om mij verder te ontwikkelen tot een goede, autonome vroedkundestudente.
Ik zit nu aan 25 bevallingen van de 30, mijn streefdoelgetal, en het ziet er veelbelovend uit dat dit doel bereikt zal worden. Ook dit draagt bij tot mijn goede humeur.
De vroedvrouwen blijven echt zeer lief. Ze hebben geduld met mijn taal, hechten bij het geven van feedback evenveel belang aan de positieve dingen als aan mijn werkpuntjes en kunnen op een goede manier beoordelen wat belangrijk is en duiden me op alles dat ik al bereikt heb. Dat laatste is iets zeer belangrijk, want soms vergeet ik in al mijn onzekerheid vanwaar ik kom en wat ik al bereikt heb.
Ik kan niet anders dan ze enorm dankbaar zijn hier voor de ervaring en het is nog niet eens gedaan!

Vandaag had ik een mediatheekbezoekje gepland, maar de schoolvakantie zorgde voor een verandering in de openingsuren (iets waar ik niet op gerekend had).
Ik heb dan maar wat vertoefd in mijn WIFI-café, op mijn gemak Dreux wat bezocht (zie fotootjes) en gewinkeld.

Tot volgende week!
Bisous