Gezocht: warme lentedagen

28 februari 2018 - Dreux, Frankrijk

Hmm nu moet ik even denken wat ik allemaal heb gedaan de voorbije week! De tijd gaat hier zo snel, dat ik niet meer weet wat wanneer plaats vond.

Eerst en vooral wil ik iedereen bedanken die gereageerd heeft op mijn vorige blog. Er is via deze site niet echt een goede manier om te antwoorden, maar weet dat ik elke reactie meedraag in mijn hartje en vooral enorm waardeer!

In het ziekenhuis heb ik nu echt plezier! Ik heb een goed contact met Willy en Wassim, de twee gynaeco-assistenten. We lachen veel samen, leren wat van elkaar en praten alle talen (Duits, Frans, Nederlands, Arabisch, Malagasi, Engels,..) door elkaar, gewoon omdat het grappig is.
Ook het contact met de vroedvrouwen loopt goed en ik voel me gewoon goed (en wie me echt kent weet dat als ik me goed voel, ik alles door een roze bril zie en niets verkeerd kan gaan).

De zeer koude winterdagen zorgen voor een prachtige winterzon. Ik ben daarom elke dag naar Dreux-centrum gegaan, vooral omdat ik zo genoot van mijn wandelingetje!
Ik heb daar een nieuw cafeetje ontdekt, waar ik heerlijke koffie kan drinken en kan genieten van gratis WIFI! Wat een ongelooflijke luxe is me dat!

Het enige nadeel aan deze koude is dat ik 's avonds onder een heel warm dekentje moet kruipen (of overdag), aangezien de niet zo goed geïsoleerde muren ook lijden onder de lage temperaturen..

Zondag heb ik eindelijk mijn 20te bevallingen gedaan! Dit was een groot feestje in mijn hoofd! Eigenlijk moet ik aan veertig bevallingen geraken tegen eind juni, maar als ik aan dertig geraak ga ik al héél tevreden zijn en de school ook! MAAR, ik verwacht hier nog aan dertig bevallingen te komen, dit moet gewoon!

Ik denk eraan om dit weekend, als het niet sneeuwt, Chartres of Orléans te bezoeken. Orléans valt nog te zien, want pipa heeft gezegd dat dit niet echt een stad is om 2 uur voor op de bus te zitten als Chartres ook een mogelijkheid is.. Ik zie wel! (Dikke kus pipa, dit is niet om jou in een slecht daglicht te zetten onder de Orléans-fans!)

Voilà, c'est tout!

Bises