Gezocht: treinticket

14 februari 2018 - Dreux, Frankrijk

Jaja, het is zo ver, morgen vertrek ik naar huis voor een weekendje! Wat gaat dat deugd doen!

Om dit weekendje mogelijk te maken heb ik de voorbije week hard gewerkt. Vorige week was dit van maandag tot zaterdag. De weekdagen waren zoals altijd met dezelfde vroedvrouwen, maar zaterdag heb ik met een nieuwe vroedvrouw gewerkt en dat was een hele ervaring. We hadden enkel echt leuke koppels en ook de vroedvrouw was super vriendelijk en leuk met haar patiënten, waardoor we een hele dag hard gelachen hebben.

Na die leuke dag ben ik vlug vlug vertrokken naar het station om de trein te pakken naar Parijs. De trein had wat vertraging door de sneeuw waardoor mijn haasten totaal overbodig was, maar bon, uiteindelijk ben ik toch in Parijs geraakt en heb ik een hele gezellige Nederlandstalige avond gehad met een vriendin die een familieweekendje had.

De volgende morgen zijn we nog gaan ontbijten als echte Parisiennes, op een terrasje aan de markt, en zijn vervolgens elk ons eigen weg uitgegaan. Mijn weg doorkruiste heel Parijs, op zoek naar een cadeautje voor de vroedvrouwen van de consultatie. Makkelijker gezegd dan gedaan!

Normaal gezien geef ik steeds zelfgebakken koekjes, maar wegens het ontbreken van een oven in mijn keukentje was dit geen optie. Ik heb dan maar een mooi doosje gekocht en gevuld met heerlijkheden en een bedanking (zie foto) om toch al iets te kunnen afgeven. Na mijn reisje naar huis volgt nog een typisch Gents presentje, want dat kan niet ontbreken!

Deze week was eerder normaal. De sneeuw is verdwenen en het leven gaat weer zijn gewone gangetje. Ik ga de consultaties wel missen. De vriendelijke vroedvrouwen en de soort van voorspelbaarheid gaven me een rustgevend gevoel.

Vandaag dacht ik deze kring even te doorbreken en heb ik mijn namiddag doorgebracht bij Dr Sindayigaya (zijn naam is te leuk om niet te vernoemen!). Het was eens iets anders en hij gaf veel uitleg over alle gynaecologische problemen die we voorbij zagen komen. Dit zorgde alweer voor een interessante en leerrijke dag.

Gros bisous en mijn volgende bericht zal vanuit de verloskamer komen!

x Hannah (in haar nieuwe en zeer mooie en comfortabele broek die ze echt niet kon laten liggen in Parijs wegens de solden die er nog steeds zijn en de winkel lag naast de winkel met het cadeau voor de vroedvrouwen dus ze kon er echt niet aan doen...)