Gezocht: WIFI

10 januari 2018 - Dreux, Frankrijk

Hey allemaal,

eindelijk een plaats gevonden waar ik internet heb en de juiste sites kan benuttigen!

Maar eerst en vooral: ik ben er! Mijn avontuur kan beginnen!

Zaterdag ben ik met mijn oudjes en een auto vol spulletjes aangekomen in Dreux. Ik had het me allemaal zo erg en troosteloos voorgesteld, dat het enkel kon meevallen. En ja hoor, het viel mee!

Mijn kamertje is vrij ruim. Ik heb een plasticen jaren stilletjes badkamer en een mini keukentje. Met de juiste decoratiestukjes van thuis is het echter een heel mooi en gezellig plaatsje geworden waar ik na mijn lange shiften kan vertoeven.

Na een weekendje Dreux en omgeving bezoeken met de ouders bij wijze van afscheid, was het ook echt zo ver om afscheid te nemen. De traantjes hebben niet gevloeid, maar het was toch wel even slikken bij de gedachte dat ik ze even niet meer zal zien. Niet dat ik het zo erg is om alleen te zijn, maar het feit dat er een afstandje tussen is, is toch wel een speciaal gevoel.

En maandag was het dan zover. Tijd om te beginnen aan de lange shift (12u), in het Frans!

Nu, eigenlijk viel het al bij al wel mee! Het is moeilijk om de juiste balans te vinden tussen het spreken, het luisteren, het aanpassen en daarbij ook nog eens het zelf nadenken over de casussen. Die combinatie is echt niet gemakkelijk en de grootste opgave van deze erasmusstage. De vroedvrouwen hier zijn gelukkig echt zeer geduldig met mij en hebben veel interesse naar hoe het allemaal loopt in België. Ook de patiënten hebben geduld en respect voor mijn hakkelig frans en vinden het wel leuk om een extra speciaal iets mee te maken in het ziekehuis. Daarbij zorgt het voor enkele grappige momenten, wat wel mag in het ziekenhuis!

De dag eindigde met een bevalling die ik al direct helemaal zelf heb mogen uitvoeren! Wie had dat gedacht, op mijn eerste dag in Dreux!

Mijn internettijd in de bibliotheek zit er jammer genoeg bijna op, maar ik zal proberen om regelmatige updates te doen hier op mijn blog! Oh, en er volgen ook nog wat foto'tjes!

Dikke kus,

Hannah

1. Margriet:
    10 januari 2018
    he leuk dat het meevalt en al onmiddellijk een bevalling.Ik wens je een prachtige tijd en ben benieuwd naar het volgende verhaal.Knuffel Margriet
  2. Hannah:
    Dankjewel!! :D
  3. Andreas:
    10 januari 2018
    super! ik ga het volgen!